GO OUTSIDE

Going to the mall is a typical weekend activity in Jakarta. I know a lot of people in this city are longing for an outdoor space to do some adventure time with their kids, or just having a little me-time with books and music. But on the other hand, it really is not an easy thing to find an outdoor space.

My daughter, Kira (2 y.o) is very active. She literally can not sit still for more than 5 seconds! She always has the urgency to walk, run, jump and climb. So, 3 months ago we decided to take her to Menteng Eco park, Bintaro Jaya. At first, I was hesitated because this park was definitely unlike any park I saw in..cities with big and beautiful parks. But the park was only 5 minutes drive from our house. So, I thought why not give it a try. And it turned out to be a nice park and quite spacious…and CLEAN too. So from then, an afternoon walk in the park has been Kira’s favorite activity (and mine).

go-outside-by-living-loving

life-go-outside-1

Sometimes on weekend, I went to another park at Kebayoran cluster with my husband. This park was a bit far from the first one, but perfect for a morning walk.

Walking around, just breathing and enjoying the little things around you is surprisingly can really boost my mood. So, whenever I feel like I’m going to have what I called a moody phase. I go outside. I let my body move.  :)

life-go-outside-2

life-go-outside-1

How about you? What’s your favorite outdoor activity? Do you have any plan to go the park this weekend? :)

Have a nice weekend, everybody. Xx.

 


Simple, functional, modern, in love with details. Nike menghabiskan masa kecilnya di Kepulauan Riau dan Sulawesi Tenggara, membuatnya merasa berbeda sejak kembali tinggal di Jakarta dan suka menikmati tempat baru. Mulai blogging sejak tahun 2000, bahkan ketika istilah blog belum ada. Ketertarikannya akan dunia media dan kreatif sudah ada sejak masih sekolah. Sebelum menjalankan Living Loving, Nike bekerja selama 7,5 tahun di industri media, kreatif dan digital. Kamu bisa melihat dan menyapanya juga di Instagram (@nikeprima) dan nike (at) livingloving (dot) net

RELATED POST

  1. arninta

    14 February

    wow…rasnaya ngga sabar pengen kakak raya cepat2 jalan, pengen diajak ke taman2 jakarta yg skr makin bagus2 ky gini :))

    • Nike Prima

      14 February

      harus banget, Ninta..pasti Rasnaya suka, deh. di Jakarta bisa ke taman langsat (tapi katanya agak “wangi”)..untungnya aku di bintaro yang punya taman-taman bersih jadi gampang kalo lagi pengen main ke taman tinggal berangkat. :D

  2. ratna

    14 February

    Kami tinggal di depok, favorit kami ke UI sabtu atau minggu pagi. Bisa jalan2, lari2, sepedaan sampe puas :) :)

    • Nike Prima

      15 February

      Wah, almamater kami berdua! Iya, UI memang lokasi yang pas banget untuk olah raga atau santai-santai ya. Jadi pengen deh mampir ke sana lagi. :D

  3. kiyolale

    24 February

    nah,kalau aku tiap hari sabtu pasti ke kebun raya bogor, karena aku warga bogor.hehe. 3 jam main di kebun rasa capek nya beda dgn 3 jam nge mall..Lebih enak ke kebun! karena kebun raya bogor luasnya 87 hektar, jadi tiap sabtu selalu ada bagian kebun baru utk di jelajah.

    • Miranti

      24 February

      Aku juga suka Kebun Raya. Kebetulan mertua rumahnya di Bogor, daerah Cimanggu, jadi pernah 2 kali ajak anak piknik ke Taman Teratai. Seneng banget dia Lari-lari di rumput ga pake alas kaki. Pengennya kalau udah gedean diajak menjelajah bagian lainnya. :)

So, what do you think?

INSTAGRAM
KNOW US BETTER